Metody marketingu zvané SEO a PPC jsou dvě odlišné věci, které jdou většinou proti sobě. Odborníci, kteří v těchto oblastech pracují tvrdí, že ta jejich je nejlepší a do druhé není nutné investovat. Pravdou ale je, že nejlepší je tyto dvě techniky zkombinovat a vytvořit tak komplexní marketingový systém, který přivede větší množství platících zákazníků. V čem každá z nich spočívá?
Optimalizace pro vyhledávače
SEO (Search Engine Optimization), neboli optimalizace pro vyhledávače je prostředek k přirozenému zvýšení viditelnosti webu . Hlavní činností je analýza použitých klíčových slov. Ty je nutné správně začlenit do textu tak, aby je Googlu či Seznam našel a dal na co nejvyšší pozici na stránce vyhledávače.
Placená reklama
PPC (Pay Per Click), neboli platba za klik je placenou reklamou. Funguje to tak, že majitel či marketér nabídne na platformě Adwords od Googlu nebo Sklik od Seznamu cenu za určité klíčové slovo. To zaplatí v případě, že na připravenou reklama někdo klikne.
Rozdíly a výhody
Jak jste jistě pochopili, tak největším rozdílem je to, že optimalizace je přirozeným výběrem, zatímco PPC je placenou reklamou. Velkou výhodou analýzy klíčových slov je tedy to, že proklik máte zdarma. Stejný text navíc můžete použít pro více vyhledávačů.
Zároveň se jedná o strategii s dlouhodobým účinkem. Ideální je svěřit se odborníkům, kteří postupně vybudují užitečný obsah, který je ovšem nutné pravidelně měnit. Výsledky přirozeného vyhledávání je navíc důvěryhodnější.
Platit, nebo ne?
U placené strategie můžete reklamu jednoduše zapnout a vypnout, a to kdykoli potřebujete. Na rozdíl od optimalizace získáte vyhodnocení téměř okamžitě. Velkou výhodou také je, že nemusíte nijak zasahovat do obsahu webových stránek jako takových.
Můžete se soustředit pouze na klienty, na které chcete díky možnostem selekce, které platformy jako Adwords nabízí. A především, platíte pouze za zákazníky, kteří na odkaz skutečně kliknou a přemístí se do vašeho webu.