Evropská unie vydala nařízení pro provoz motorových vozidel s dieselovými motory, která vyžadují montáž složitých systémů filtrů pevných částic a selektivní katalytické reakce. Je k tomu zapotřebí i kapalina AdBlue. Problém ale spočívá v tom, že tyto systémy jsou velmi citlivé na různé poruchy a mohou vám značně znepříjemnit a prodražit život. Jistou možností je použít tzv. softwarový emulátor AdBlue pro Peugeot, který simuluje bezporuchový provoz celého systému a obchází se tím spousta nepříjemností.
Jaké výhody to přináší
Chybová hlášení – v současnosti vyráběné automobily nejsou jen pouhými mechanickými vozidly, jaké známe z doby socialismu, například tradiční Škodovky 105 a 120, moderní vozy jsou doslova nabité elektronikou a čím více takových komponentů se tu nachází, tím se výrazně zvyšuje pravděpodobnost nějaké poruchy. Jinými slovy, se starou Škodovkou jste mohli jezdit bez poruch mnoho let a některé defekty jste si mohli opravit doma „na koleně“. Ale toto u moderních vozidel nelze, tam je zapotřebí speciální diagnostický přístroj a výpočetní technika. Pokud vám poměrně citlivý systém SCR a Adblue neustále „háže“ chybové hlášky, bude to další stres a toho už máme dnes až nad hlavu.
Výkon motoru – problémy v činnosti těchto „emisních technologií“ se mohou podílet na snížení výkonu motoru, a to ve finále může vést k vyšší spotřebě paliva. Paradoxně tak snižováním emisí přispíváme k vyšší těžbě ropy, což je ovšem z ekologického hlediska kontraproduktivní krok.
Náklady na provoz vozidla – ono je hezké, že vám nějaký úředník cosi nařídí a vy jste povinni to dodržovat, ale co když na to nemáte dostatek peněz? Žádný úředník vám na tato opatření nepřispěje, zodpovědnost je tedy vhozena na koncového spotřebitele. Toto by se ale dalo řešit ze státního rozpočtu v rámci celé EU – snížit výdaje na zbrojení a další nesmysly a zvýšit výdaje do ekologie příspěvky na provoz těchto zařízení.